donderdag 15 november 2012

Bulgaria

Weer een ervaring rijker na een weekje in Bulgarije, een land met veel contrasten.
Veel armoede, maar ook weelde...
Vrouwen die sokken breien.


Mannen met paard en wagen.


Oude huizen.

Veel honing.

Mooi keramiek.

En ook weer veel handwerk.
Ook werd er nog garen gekocht.                                                                      
 
 

En tot slot een mooi bulgaars klokje met de tekst 'tijd voor liefde' omdat we op onze trouwdag (25) terugvlogen naar huis.....


Groetjes Ymie




6 opmerkingen:

  1. Ja, dat is echt een heel ander land. Ik ben er wel eens dichtbij geweest maar we zijn niet over de grens gegaan. Bij de grens was het een en al armoede wat je zag...We waren daar met eigen auto en tent en voelden ons niet veilig.

    Nog gefeliciteerd met je 25 jarig huwelijk.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een cultuursomslag he. Back to basic. Die tafel met honing! Die buigt helemaal door!
    Mooie foto's en een lief belletje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoihoi, ik kom op je blog terecht via de lapswap van Kris, er lag vandaag namelijk een prachtig lapje (bruin-rood-bloemen-stippen-scandinavisch) in mijn brievenbus, raad eens van wie?! Dankjewel hoor! Ik maak er binnenkort iets van, kom gerust eens kijken!
    byevamaria.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je 25 jarige huwelijk!Bulgarije...trekt me niet zo,maar moeten wel vele mooie plaatsen in zijn;-)

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij waren twee jaar geleden in Bulgarije. Ik deed ongeveer dezelfde indrukken op als jij. Inderdaad veel handwerk! Ik heb toen niet de reflex gehad een voorraadje wol mee te nemen. Gezien het feit dat wij arriveerden zonder bagage (en zo ook drie dagen verder moesten) werd dit alles behalve onze droomvakantie. Hopelijk viel het bij jullie beter mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je 25 jarig huwelijk!

    Groetjes van hier!

    Anita

    BeantwoordenVerwijderen