vrijdag 28 oktober 2011

kerstballen

Dè nieuwe rage van dit moment?
In ieder geval wel ontzettend leuk om te doen, kleine projekten, vele mogelijkheden
en een mooi resultaat (soms wel en soms niet (!) ).


Ik had eerst de witte gebreid op 5 pennen, brei de sokken altijd op 4 dus heb heel wat
afgefoeterd voordat het uiteindelijk lukte ...


Hierna heb ik de bal in het grijs gemaakt, het was mijn bedoeling om deze een 'vervilte look' te
geven maar dit mislukte.
Heb de bal op 40, 60 en uiteindelijk op 95 graden in de wasmachine gewassen en waar je
anders altijd zo bang voor bent gebeurde nu niet.
Was ook een proefprojekt want ik had nu op 3 pennen gebreid wat een eivorm ten gevolge had.


Maar leuk blijft het wel en misschien lukt het de volgende keer wel.

Groetjes en een fijn weekend ......

3 opmerkingen:

  1. Mooi! Heb het boek ook al een aantal keren in mijn handen gehad maar toch weer terug gelegd. Zie enorm op tegen breien met meerdere pennen. De kleuren die je hebt gebruikt zijn erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hè Céline, je kunt de ballen ook wel op 2 pennen breien, deed de eigenares vd handwerkzaak waar ik garen gekocht heb ook ( ook al was dat uit praktisch oogpunt !)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha.........paasballen! Komen nu weer goed van pas

    BeantwoordenVerwijderen