maandag 12 september 2011

saai of suffig???

Vorig jaar kreeg ik oppeens zin in sokken breien!?
's Winters draag ik graag gebreide sokken en die breid mijn moeder dan voor mij, maar toen ik op een
fair van die mooie gekleurde sokkenwol zag liggen dacht ik; dat wil ik zelf kunnen...
Dus eerst maar een goedkoop wolletje bij de Zeeman gekocht en begonnen met beenwarmers.....

Dit is een leuk werkje, maar zou een sok ook lukken??
Ja hoor, met een beetje hulp van mem is het 1e paar zelf gebreide sokken een feit...


Hierna heb ik nog verschillende soorten sokken gebreid.
Je kunt eindeloos variëren met garen, patroontjes ed.

Deze komen van een patroon van wolhalla....


Dit is het 'koffieboontje'    ( =gaatjespatroon)
Het is een oud patroon wat vroeger veel voor kniekousen werd gebruikt, alleen zie je de gaatjes niet
zo goed ivm het gebruikte garen.

En deze sokken komen uit het sokkenboek Verena; hier staan hele mooie patronen in.
Vooral het ajourrandje vind ik zo mooi!




Ik denk dat ik ze straks maar aantrek en op de bank
ga zitten met een haakwerkje, het is tenslotte echt sokkenweer!!!!!


1 opmerking:

  1. met wat klik op je blogje geraakt, wat maak jij mooi dingen, seg, en die taarten, waauw!!!

    En wat de sokken betreft, doet maar aan, 't toch het weer ervoor :-)

    Ik volg je, ik denk hier nog veel mooie spullen te gaan zien, tot gauw!
    En welkom ook op ons blogje (www.kaatje1010.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen